Purple Girl ^^,


Nur Ayuni Bt Mohd Azlan
sweet 16
22/12/1998
Perak,Malaysia
single mingle


Apabila Ku Sedang Berfikir Masa Lalukuღ
Friday, December 13, 2013 | 12/13/2013 | 0 Comments
 




Di waktu malam yang sunyi lagi sepi lagi menyeramkan lagi la ! Tatkala aku sedang mahu tidur sambil baring di atas katil KING ku yang macam nak tenggelam akibat menampung diriku yang agak kecil ini. Mengiring ke kanan mengiring ke kiri sambil memikirkan sesuatu benda yang entah apa-apa, hanya sepintas lalu bak Smart Tag di lebuhraya mahupun Touch N Go....itulah hobiku sebelum tidur agaknya dan kemungkinan aku rasa manusia yang lain juga seperti ku memikirkan sesuatu benda sebelum mereka tidoq haha. Bendanya itu agak seperti Kenangan Lalu, Orang yang berada di dalam hati kecilku ini hihi... masalah-masalah yang memusingkan otak 360 darjah ini. uhhh ! *mengeluh  * nampak gayanya aku macam bermonolog nih ? ahha >_<  sambung lagi.....

 Inilah akibatnya pabila ku berasa bosan dan idea masuk ke dalam otakku dan menusuk ke sarafku disamping ikut kata hatiku lalu dihantar pulang balik. Seterusnya tangan ku akan menerima akibatnya dan akan menaip seperti di kelajuan roket yang menembusi langit untuk ke angkasa lepas. haha dah-dah..udah-udah sih ngomongnya hihi. 

 Tujuan aku menaip nih berdasarkan TAJUK yang paling PELIK di abad ini. ya emang benar peliknya kerana..tengok lah tajuk itu ! haha. --' Sebenarnya kisahnya sebelum aku nak tidur nih. Aku sedang memikirkan kenangan lalu. Antaranya.........

1.  Aku terfikir balik, huh peliknya aku pada zaman kanak-kanakku dulu, dengan berapakaian seperti lelaki, baju t-shirt lelaki, pakai seluar jeans or short. haha kelakor..tapi itu hanya masa lalu, di saat ku berumur antara 3 hingga 8 tahun. Setelah itu aku mulai memakai tudung and baju seperti perempuan semasa umur 9 tahun kerana dalam diriku sudah ada rasa sifat malu berambut pendek masa tu. haha 

2. Aku terfikir juga, macam mana aku boleh menunggang basikal dari rumah hingga ke sekolah ?? berulang alik dengan kawan-kawan. Menaiki basikal di atas jalan raya yang mempunyai banyak kenderaan lalu lintas. haha. 

3.Aku tefikir juga, yang nih memang pelik. Dulu aku agak buas dan boleh dikatan liaqqq suka merayau haha. Aku boleh menunggang basikal dari rumahku hingga ke rumah kawanku yang agak seram di Kuaters Hospital yang jaraknya dalam 2km lebih dari rumahku aku nih dah lah perempuan, masa tu umur baru darjah 5. Boleh dikatan aku merayau satu Selama Town masa itu.. haha Yer lah Freedom lah katakan lepas UPKK. haha.

4.Kenapa lah buas sangat aku dulu ? bila malam jah merayau-rayau pergi ke sini sana. Nasib tak kawan dengan lelaki jah ahaha. Keluar rumah pagi duduk rumah kawan. Pastu petang ronda-ronda, bila malam pun duk rumah kawan lagi. dalam nak dekat pukul 10 lebih baru nak balik rumah. haha Daebak ! 

5. Uishh yang nih Besh ! macam mana aku dengan GSG boleh cadang nak buat kerja sekolah kat taman air nun jauh disana uh dengan menunggang basikal ? haha dah lah taman itu agak sunyi serta menyeramkan. Kami bertiga sahaja, tatkala kami sedang bermain-main ada lah dua orang mamat yang dewasa ataupun boleh dikenali sebgai mat rempit mungkin, meronda-ronda di taman itu sambil melihat semacam jea kat kami. agak menyeramkan. Kami ingatkan mamat-mamat tu nak ronda-ronda jah., rupanya mereka mendekati kami. haahhh apalagi naik bulu roma kami nih, dalam hati hanya allah jea tau perasaan kami masa tu, orang tu tegur, kami sembang pun acah tak acah jea sebab dalam ketakutan. Naseb dua orang jea mamat-mamat tu. Lama juga kami sembang-sembang dengan mambang tu, Lepastu kami buat-buat nak balik, baru mambang-manbang tu belah dari tempat tu haha. Huh naseb tak jadi apa-apa. =) dah lah baru umur 13 tahun masa tu, yang peliknya kenapa cadang nak buat kerja kat situ? ahha. adehh --' 

oke larh banyak lagi sebenarnya.... aku dah merapu banyak dah nih haha. saja nak test jari jemariku menaip ibarat kelajuan roket tu haha. ! >_< tapi aku maih rinu zaman kanak-kanak ku yang dulu.. sekarangku hampir dewasa dan akan berkahwin lalu beranak pinak haha. amboihh lambat lagi nuh haha =,=  10 tahun lagi lah ! baru lepas PMR.. hihi   Opkeng Assalamualaikum :) Terima kasih sudi membaca entry ku yang paling terpanjang dalam blog nih ahha . minta maaf kalau ada tertypo ! aku malas nak perbetulkan :p 




Older Post | Newer Post


Copyright All Right Reserved | Blogskin by sigadespurple